Un singur pod peste Dunare ne lea-ga de bulgari, podul "prieteniei", in-tre Giurgiu si Ruse. De-abia in 2010 vom putea merge sa cumparam cas-traveti pe un nou pod, intre Vidin si Calafat. Nici cu turismul nu stam prea bine. Navele de croaziera nu vin in Romania decat la cererea turistilor care vor musai sa vada Delta. Taranii de pe malurile fluviului asteapta sa intre impreuna in UE. Cititi si: ● Despartiti de Dunare ● Turismul de balta ● Colectionarul de nave din Oltenita ● Jurnal - Dunarica mititica ● Blog Croaziera In timp ce marile orase europene trec in ofertele lor turistice ca atractie de prim rang numeroasele lor poduri romantice sau de o anumita rezonanta istorica, Romania nu se poate mandri prea mult la acest capitol.
In sutele de kilometri de Dunare, de la Bazias la Sulina, exista un singur pod care leaga malul roman de cel bulgar, intre Giurgiu si Ruse. Pe pamant romanesc, fluviul este traversat doar de podul rutier de la Giurgeni-Vadu Oii, si de complexul de poduri Cernavoda-Fetesti, unde se poate trece atat cu masina, cat si cu trenul. Cu masina se poate trece de la romani la sarbi si invers pe banda rutiera a barajului de la Portile de Fier 1, desi nu este un pod propriu-zis.
SALIGNY. Chiar daca stramosul nostru Traian a construit celebrul pod la Drobeta Turnu-Severin, abia dupa 18 secole am reusit si noi sa facem un pod peste Dunare. Genialul inginer Anghel Saligny ne-a adus ceva faima la momentul construirii podului sau la Cernavoda. Dupa ce, in lipsa de alte constructii, podurile de lemn facusera epoca la noi, a venit si randul podurilor de metal si beton. In 1882, guvernul a pus problema ridicarii unui pod care sa traverseze Dunarea spre Dobrogea. O comisie a guvernului de atunci, care refuzase opt proiecte internationale, i-a propus lui Anghel Saligny, in 1887, sa realizeze grandioasa lucrare. Marele inginer s-a inconjurat de alti