"Aventura in media a redactorului-sef de la "Gazeta Sporturilor", Catalin Tolontan, s-a lasat cu invataminte."
Poate mai importante decat ale altora, tinand cont ca acesta tocmai a refuzat o oferta fabuloasa financiar, se zvoneste ca un milion de euro, de la omul de afaceri Sorin Ovidiu Vintu, patronul trustului Realitatea TV.
Invatamintele se refera la puterea insidioasa a brandurilor si le-a tras insusi Tolontan, cu voce tare, de altfel, ideea razboiului dintre branduri si oameni ii apartine. Un brand l-a invins o data pe jurnalist, dar tot el si pe Sorin Ovidiu Vintu, mult prea obisnuit cu oamenii si slabiciunile lor.
Brandul este icon, imagine si idol deopotriva, are armate de supusi, creatori, cosmeticieni, strategi, luptatori, poarta razboaie nimicitoare cu alte branduri pentru piata, supune prin seductie; marketingul postmodern ia locul filosofiei.
La intrebarea cine pe cine a facut, omul brandul sau brandul pe om, nu mai exista raspuns. Oamenii sunt doar actori in lumea brandurilor, eroii principali sunt chiar ele, care le supravietuiesc.
Dar care este istoria lui Catalin Tolontan cu Brandul? Plecarea lui si a echipei de jurnalisti pe care a condus-o de la "ProSport" la "Gazeta Sporturilor" a provocat poate cea mai incrancenata lupta din media romaneasca.
Creatorii "ProSport" au fost pusi in situatia de a infrunta brandul "ProSport". Prima solutie a fost sa faca din "echipa "ProSport"" un brand pentru ca, nu-i asa, numai astfel ar fi putut castiga. Numai ca noul brand se referea la cel original, motiv pentru care ultimul a devenit si mai puternic.
Razboiul nu s-a incheiat, "Gazeta Sporturilor" a reusit deocamdata, cu mari eforturi umane si financiare, sa stabileasca un echilibru in raportul de forte de pe piata.
"Evenimentul zilei" condus de Cornel Nistorescu si Dan T