"Sofatul pentru mine era o relaxare. Am decis insa ca traficul imi rapeste cel putin doua ore pe zi, timp pe care il folosesc acum pentru revista presei, pentru stabilit intalniri sau parcurs rapoarte", povesteste Shachar Shaine, presedintele Tuborg Romania, companie cu o cifra de afaceri de peste 70 mil. euro in 2005.
Shaine a urmat un curs de time management si spune ca in urma acestuia a renuntat la activitatile pe care le derula cu prea multa usurinta si a invatat sa delege din responsabilitati. "Ma focusez pe activitati care necesita o mai mare aprofundare. Lucrurile pe care le treceam primele pe programul meu zilnic pentru ca mi se pareau cel mai usor si rapid de facut au iesit din lista mea de "to do" si au devenit responsabilitatile altor colegi. Eu mi-am asumat sarcini pe care altadata le amanam din... lipsa de timp", adauga el.
Dar cum arata programul unui manager care stie cat de important este timpul si care nu se consuma in activitati inutile sau neimportante? "Un manager care isi administreaza foarte bine propriul timp pleaca de la birou la finalul programului relaxat si cu suficienta energie pentru a se putea bucura si de partea personala a unei zile obisnuite. Pana a doua zi, angajatii, facturile, contractele, business plan-ul nu-i vor tulbura clipele private", spune Ciprian Teleman, consultant la TMI, companie care ofera cursuri de time management inca din anul 1999.
Teleman adauga ca poti reusi acest lucru daca te bazezi pe trei elemente: privire de ansamblu, structura si control. "Privirea de ansamblu te ajuta sa corelezi obiectivele mari si pe termen lung cu activitatile cotidiene. Structura te ajuta sa divizi obiectivele mari in activitati marunte, dar indispensabile indeplinirii acestora. Controlul este asigurat de planificarea si de realizarea activitatilor propuse".
Un management deficient al timpului nu are efecte