Murfatlar, una dintre cele mai importante companii de pe piata locala a vinului, estimeaza pentru anul acesta o cifra de afaceri de 35 milioane de euro, preconizand o crestere de 20% fata de anul trecut. In 2005, compania a realizat o cifra de afaceri de 30 de milioane de dolari, care a crescut cu peste 50% in primele 6 luni ale anului in curs fata de perioada similara a anului trecut.
"A inceput sa creasca consumul de vin. Consumul mediu pe cap de locuitor a ajuns anul acesta la 26-27 litri pe an, de la 23 de litri pe cap de locuitor anul trecut", a declarat Cosmin Popescu, administratorul Murfatlar, companie care detine cea mai mare crama din Romania si una dintre cele mai mari din Europa, cu o capacitate de 31 milioane de litri de vin.
Potrivit reprezentantilor companiei, una dintre cele mai apreciate marci ale Murfatlar este gama Trei Hectare, aflata in segmentul superpremium si destinata exclusiv retelei HoReCa. "Ne bucuram de evolutia segmentului superpremium, dar si a celorlalte categorii. «Lacrima lui Ovidiu», singurul vin licoros din Romania, are o piata importanta si a crescut foarte bine in ultima perioada", a subliniat administratorul Murfatlar. Dupa o campanie intensa de promovare, acest vin din categoria superpremium a inregistrat vanzari mai mari cu circa 30%.
Potrivit responsabililor Murfatlar, una dintre cele mai noi tendinte de pe piata romaneasca este cresterea vanzarilor la vinul rosu, urmand trendul intalnit in strainatate.
"Tendinta pietei vinului rosu este in crestere, de aceea avem ca strategie marirea suprafetei de vin rosu in incercarea de a echilibra productia cu cea de vin alb", a afirmat Popescu. In prezent, din totalul de 2.600 de hectare de vie, cat detine Murfatlar, 70% reprezinta plantatiile cu struguri albi, iar restul de 30% - struguri rosii. "Plantam cu precadere soiuri rosii, vrem sa ajungem la un echilibru