Din cauza procedurilor greoaie, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) a amanat pentru anul viitor demararea experimentelor pe 12 drumuri comunale din tara care ar reduce costurile de reparatii cu 30-40% si ar creste durata de viata la 10 ani. Afirmatia ii apartine secretarului de stat in MTCT, Ioan Andreica, cu precizarea ca institutia pe care o reprezinta va solicita ajutorul unui institut de specialitate pentru a-i convinge pe alesii locali ca merita sa investeasca in aceste tehnologii noi care presupun utilizarea "zestrei locale", pamant sau piatra.
"Am promis, la un moment dat, ca in octombrie vom realiza primele drumuri de interes local cu tehnologii moderne, nu le inventam noi, se practica deja in tarile dezvoltate. Am selectat 12 drumuri din tara unde sa se utilizeze zestrea locala, cum spun drumarii, ca e pamant, ca e piatra, sa nu mai caram de la zeci de kilometri piatra care sa fuga anual la viituri la viteze de circulatie, ci sa se consolideze drumurile respective cu niste solutii, retete agrementate, asa cum le-a facut Dumnezeu acolo, fara a fi nevoie de beton sau de adaos de piatra din alta parte" , a afirmat, pentru Mediafax, Andreica, precizand ca, din cauza "procedurilor inca greoaie" in Romania, lucrarile nu au inceput la timp, fiind amanate pentru primavara.
Totodata, secretarul de stat a explicat ca noile tehnologii vor fi aplicate, initial, pe suprafete reduse, urmand sa fie extinse daca se vor dovedi de succes. El a declarat ca MTCT va semna un contract cu un institut de specialitate care sa ia analize si sa faca probe, asa incat din 2007 consiliile judetene si cele locale sa poata fi determinate sa investeasca in aceasta tehnologie.
"In linii mari, ar trebui ca toate costurile sa se reduca cu 30-40% pentru drumurile realizate cu aceasta tehnologie, adica sa fie sub pretul pietruirii si cu garantie de t