In seara zilei de 24 octombrie, Lloyd Blankfein, presedinte si CEO al Goldman Sachs, va incepe sa dea mai multe telefoane celor pe care banca de investitii ii considera cei mai straluciti si cei mai valorosi angajati.
Cei care vor fi contactati de Blankfein vor afla ca au fost invitati la probabil cel mai rentabil club de pe pietele de capital din lume: fundatia pentru parteneriat Goldman. Promovarile partenerilor, care au au loc o data la doi ani, sunt subiectul multor speculatii, scrie International Herald Tribune.
Cei 300 de parteneri impart cele mai mari bonusuri, sunt lasati sa investeasca proprii lor bani in cadrul afacerilor cu proprietati ale firmei si sa cumpere actiuni ale Goldman la un pret redus fata de cel de pe piata.
Cu toate acestea, runda de promotii de anul acesta, a patra de cand Goldman a introdus acest sistem ca urmare a intrarii pe piata bursiera in 1999, atrage din ce in ce mai mult atentia.
Acest lucru se intampla in mare parte pentru ca oferta este si mai generoasa: in primele noua luni ale anului fiscal, Goldman a pus deoparte 13,9 miliarde de dolari (11 mld. euro) pentru compensatii si beneficii, mai mult cu 50% decat anul trecut.
Cea mai mare parte din acesti bani vor fi distribuiti pentru bonusuri, iar bancherii estimeaza ca 15-20% din bonusuri vor fi alocate partenerilor. Anul acesta angajatii Goldman vor cerceta atent si promovarile partenerilor pentru a gasi indicii despre viitoarea conducere a bancii.
Blankfein, un fost agent de vanzari foarte priceput, care si-a petrecut o mare parte din cariera sa conducand afacerile comerciale ale Goldman, a fost promovat in cadrul conducerii dupa plecarea lui Hank Paulson, actualul ministru de finante al SUA.
Promovarea sa a fost vazuta ca un semn ca balanta puterii interioare de la Goldman s-a indreptat, poate permanent, catre pariurile cu proprietat