La o televiziune din Romania se difuzeaza o emisiune - „Schimb de mame“ - la care in mod cert nu se uita managerii autohtoni, dar la care sigur se uita odraslele lor si bonele acestora, in serile lungi de asteptare a parintilor, plecati la vreo cina de afaceri sau seara festiva, in onoarea lansarii vreunui nou brand.
Pardon, marca! Pentru ca tot suntem in perioada de campanie a Marcilor Romanesti de Succes, lansata de „Saptamana Financiara“.
La emisiunea cu pricina, doua mame sunt schimbate intre ele. Deci mamele sunt cele care isi parasesc domiciliul conjugal, sotii si copiii, pentru a se supune unui test de adaptare la obiceiurile si nevoile altei familii, daca se poate din capatul celalalt al tarii si, tot daca se poate, oarecum de conditie diferita fata de familia de langa care pleaca.
Cum nu scriu o cronica TV, ma opresc aici cu scurtele consideratii despre aceasta productie. Dar asemanarea acestei situatii cu peisajul politico-jurnalistic pe care il traim mi se pare izbitoare. O fi bine sau nu, cert este ca traim intr-un moment in care parca nimeni nu mai e multumit de ceea ce face si de cum face.
Politicienii au pretentii din ce in ce mai mari fata de presa. Dar nici presa nu pare a dori sa iasa din acest joc. Ba chiar pare sa-i placa, pe ici, pe colo, prin punctele moi si esentiale. Ultimul incident politicieni-presa s-a consumat sub privirile lui Marius Tuca, la dezbaterea sondajului CURS facut printre jurnalisti.
Presedintele, altfel calm toata seara, chiar apatic as spune, s-a ridicat brusc de la masa si a pornit-o voiniceste spre usa, in momentul in care Victor Roncea ii solicita sa-si ceara scuze pentru ca l-a facut gaozar pe Ovidiu Zara si, in caz contrar, se pregatea sa-i dea sefului statului o cutie cu hartie igienica „pentru manageri“.
La prima vedere, concluzia e clara: nervii lu