Cea mai mare pondere în rândul pliantelor la nivel local o au cele care vin din partea companiilor de retail, campaniile bazate pe distribuţia broşurilor fiind şi cel mai eficient canal de
Cea mai mare pondere în rândul pliantelor la nivel local o au cele care vin din partea companiilor de retail, campaniile bazate pe distribuţia broşurilor fiind şi cel mai eficient canal de promovare. Costurile sunt reduse în comparaţie cu promovarea media şi permite, potrivit specialiştilor din domeniu, analizarea publicului-ţintă. În prezent, doar 40% din populaţia ţării beneficiază de facilitatea primirii pliantelor în cutia poştală, ceea ce înseamnă că există un potenţial enorm de dezvoltare. Pentru locuitorii marilor aglomeraţii urbane şi nu numai, nu mai este nici o surpriză să-şi găsească cutia poştală ticsită cu pliante. Fie că vin de la Carrefour, Bricostore, Praktiker, Mobexpert sau din sistemul bancar, pliantele au devenit o formă din ce în ce mai agreată de marii retalieri de a-şi promova produsele şi implicit, de a atrage cât mai mulţi clienţi în magazine. Specialiştii numesc acest fenomen "letterbox marketing", şi este considerat ca fiind cel mai eficient canal de promovare pentru retail.
În comparaţie cu ţările din Europa Centrală şi de Vest, unde cheltuielile cu tipărirea şi distribuţia pliantelor acoperă 40% şi respectiv 65% din bugetul de promovare al retailului, în România nu există statistici în acest sens.
"În ţara noastră, eficienţa acestui tip de promovare este sporită, datorită utilizării restrânse, însă deocamdată nu se poate vorbi de o pondere semnificativă", spune Marian şeitan, director general InBox Marketing, companie specializată în distribuţia pliantelor. Dovadă că ponderea acestor campanii la nivelul întregii ţări este foarte redusă o arată şi comparaţiile cu ţările europene.
Companiile autohtone care apelează la această meto