Tendinta romanilor de a se aproviziona de la supermarketuri este in crestere, in detrimentul cumparaturilor de la chiosc
Indiferent de bunurile comercializate, romanii prefera sa-si faca cumparaturile din supermarket releva un studiu de piata al companiei MEMRB. Fata de anul trecut, supermarketurile au raportat cele mai mari cresteri, in timp ce vanzarile prin chioscuri au inregistrat scaderi ale ponderii din totalul vanzarilor, atat la produsele alimentare, cat si la cele nealimentare.
In retelele de supermarketuri, ponderea vanzarilor bunurilor de larg consum a crescut cu 44% in valoare si 34% in volum, in prima jumatate a lui 2006, fata de perioada similara din 2005. La polul opus, ponderea vanzarilor bunurilor de larg consum in chioscuri a scazut in primele sase luni din 2006 cu 49% in volum si cu 9% ca valoare, fata de aceeasi perioada din 2005, informeaza NewsIn. Supermarketurile au inregistrat cresteri in volum la produsele alimentare ajungand la 14,9% in prima jumatate din 2006, de la 12,3% in perioada similara din 2005.Ca valoare, raportat la aceleasi perioade, vanzarile au crescut la 17,9% in 2006, de la 13,7% in 2005.
Chioscurile au inregistrat cea mai mare scadere. Volumul vanzarilor la produsele alimentare a scazut la 6,7% in primele sase luni din 2006, de la 9,3% in perioada similara din 2005.Ca valoare, raportat la aceleasi perioade, vanzarile au scazut la 3,3% in 2006, fata de 4,3% in 2005. In cazul produselor nealimentare, supermarketurile au inregistrat de asemenea cresteri in volum a vanzarilor la 15,2% in primele sase luni din 2006, de la 11% in aceeasi perioada din 2005, iar ca valoare, raportat la aceleasi perioade, vanzarile au crescut la 19,7% in 2006, comparativ cu16,3% in 2005.
Vanzarile din chioscuri scad dramatic
Chioscurile au avut scaderi ale volumului vanzarilor la produsele nealimentare, ajungand la 4,2% in