La ora de dirigenţie se motivează absenţe, se târguiesc note, se fac ore de matematică, fizică, engleză, română. Foarte rar se discută despre problemele elevilor. "La începutul orei de La ora de dirigenţie se motivează absenţe, se târguiesc note, se fac ore de matematică, fizică, engleză, română. Foarte rar se discută despre problemele elevilor. "La începutul orei de dirigenţie, vorbim un pic despre ale noastre, dacă avem probleme, absenţe, ne zice diriga să nu mai chiulim, apoi se uită în catalog şi sare la ochi ăla care are mai multe absenţe. Îl întreabă ce s-a întâmplat şi apoi ne spune tuturor să nu mai chiulim acuma în primul semestru ca să nu se supere profii pe noi, ca în al doilea să poată trece şi ei cu vederea. Absenţele le motivează diriga, la sfârşitul semestrului, dacă duci scutiri", spune Ionuţ, elev în clasa a X-a, la profilul mate-info. La începutul orei de dirigenţie, elevii se mai plâng puţin de profesorii "mai aiuriţi", după care începe adevărata oră, cea de engleză. "Diriga e profă de engleză şi e logic că numai engleză facem la dirigenţie, zice Ionuţ. Doar la începutul orei ne ia cu absenţele şi notele, după aia... engleză. Aşa fac mai toţi profesorii. Nimeni nu stă să urmărească programa de dirigenţie. Nu discutăm la dirigenţie despre problemele gen: fete/băieţi, viaţă sexuală. Doar anul trecut puţin, când erau inspecţii, adică vorbeam de frica inspecţiei". Elevii nu vorbesc cu profesorii la şcoală despre adevăratele lor probleme, ci doar cu prietena/prietenul, în caz de ceartă cu părinţii. Dacă nu îi înţeleg colegii, vorbesc cu părinţii, dar niciodată cu dascălii. "Dacă aş avea o problemă n-aş merge la psihologul şcolar. Nu sunt de acord cu abilitatea unui psiholog de a te cunoaşte aşa bine încât să-ţi dea un sfat... cum e posibil ca, în câteva momente, minute, ore, un psiholog, om ca toţi oamenii, să înceapă să te cunoască atât de bine şi să-