Cresterea numarului de fuziuni si achizitii si a interesului companiilor din toata lumea cu privire la noi oportunitati au facilitat crearea conditiilor pentru vanzarea controlului asupra unei societati in cadrul unui proces in care sunt selectati potentialii cumparatori si se deschid negocieri paralele cu acestia. De cele mai multe ori, vanzatorii selecteaza o banca de investitii pentru pregatirea si coordonarea procesului.
Raiffeisen Investment AG (RIAG), divizia de investment banking a grupului Raiffeisen, va inregistra in acest an o cifra de afaceri ce se apropie de un milion de euro, a declarat ieri pentru Wall-Street Ioana Filipescu, Managing Director la Raiffeisen Investment.
Potrivit acesteia, divizia de investment banking a grupului financiar austriac a oferit asistenta in doua mari tranzactii care s-au incheiat anul acesta. In primul rand, este vorba de al doilea mare �deal� de pe piata de publicitate outdoor din Romania din acest an prin care Multireklam, cel mai mare jucator de pe piata outdoor din Ungaria, a cumparat un pachet majoritar din compania Efect Media, unul dintre cei mai importanti playeri de pe piata locala evaluata de specialisti la aproximativ 35 milioane de euro.
In al doilea caz, Raiffeisen Investment a asistat la �dealul� dintre distribuitorul german de medicamente Andreae-Noris Zahn si compania Farmexpert, care a raportase anul trecut afaceri de aproximativ 90 milioane de euro.
�In acest moment mai avem in derulare inca sase tranzactii importante pe care le intermediem. In aceste cazuri, vorbim de companii care vor fi cumparate care activeaza in sectoare precum cel de retail, pharma sau financiar,� ne-a declarat Ioana Filipescu. Cea mai mare companie din cele sase inregistreaza anual venituri de peste 100 de milioane de euro, a adaugat Filipescu.
Inainte de a ocupa pozitia de managing director la Raiffeisen