proiect imobiliar în Bucureşti, precum şi preţurile extrem de ridicate de pe piaţa locală i-au determinat pe investitori să se reorienteze către alte zone. Depourile, garajele şi gările se proiect imobiliar în Bucureşti, precum şi preţurile extrem de ridicate de pe piaţa locală i-au determinat pe investitori să se reorienteze către alte zone. Depourile, garajele şi gările se află deja pe lista de interes a constructorilor de cartiere, spaţii comerciale şi clădiri de birouri.
"Aceste zone vor deveni ţintele favorite ale investitorilor imobiliari, români şi străini, cu atât mai mult cu cât amplasamentul lor este chiar în interiorul oraşului", a declarat Artur Silvestri, profesor de gestiune imobiliară la UFI Bruxelles. Businessul cu patrimoniul imobiliar al statului nu este profitabil numai pentru investitori. Specialistul este de părere că afacerea va fi foarte rentabilă şi pentru autorităţile locale. Primăriile vor câştiga sume considerabile din vânzarea unor spaţii dezafectate, mai ales că normele europene de mediu nu permit existenţa unor zone poluante. "Se vor putea vinde depourile, autobazele, garajele, autoservice-urile, chiar şi Gara de Nord", explică Silvestri.
Zestre imobiliară de sute milioane de euro
Terenurile pe care sunt amplasate unele dintre aceste obiective valorează de zeci de ori mai mult acum decât în urmă cu 5-6 ani. Un exemplu în acest sens este terenul pe care este amplasat garajul situat în imediata apropiere a sediului guvernului, care are o valoare de piaţă de aproximativ 2.500 euro/mp. Artur Silvestri crede că suprafaţa în discuţie va face obiectul unei tranzacţii imobiliare în scurt timp. O altă zonă care va suscita interesul investitorilor va fi şi Gara de Nord. De altfel, autorităţile au anunţat recent că spaţiile din incintă vor fi concesionate unei firme puternice, care se va ocupa şi de modernizare. Formula agreată es