Aprobată recent prin hotărâre de guvern, Metodologia de evaluare externă redactată de ARACÎS ignoră situaţia învăţământului superior, operează cu concepte slabe, reia "răsuflata Aprobată recent prin hotărâre de guvern, Metodologia de evaluare externă redactată de ARACÎS ignoră situaţia învăţământului superior, operează cu concepte slabe, reia "răsuflata prioritate a educaţiei în raport cu cercetarea", propune experimentări "vizibil improvizate", preia o sumedenie de formulări din texte internaţionale şi, o dată pusă în practică, va instala "o birocraţie costisitoare, pe un fond neschimbat, care nu va putea stimula inovaţia, devenită atât de necesară". Aşa descrie prof. univ. dr. Andrei Marga documentul ARACÎS, catalogându-l drept "un eşec, dintr-un şir ce se îngroaşă în politica universitară". "Nevoia reformei capabile să schimbe organizarea şi rezultatele este o problemă de mult resimţită de universităţile din România. Semnarea, în 1999, a Declaraţiei de la Bologna a deschis o şansă. Aplicarea acesteia s-a făcut însă, în ţara noastră, formal, birocratic şi greşit, încât rezultatele vor fi pe măsură. În 2004 s-a adoptat Legea restructurării studiilor, care a preluat mecanic diferite articole europene, iar acum trebuie, prin forţa realităţii, corectată drastic. Erorile au fost adâncite de hotărârile de guvern din 2005 şi 2006. S-a ratat astfel ocazia alocării studiilor master în mod nepopulist, pe criterii de performanţă. Reglementarea doctoratului este unică în Europa în erorile ei", precizează Andrei Marga, care plasează, în şirul erorilor legislative, şi Metodologia de evaluare externă, care a trecut, recent, prin "sita" Executivului. Pe ton sancţionator, Marga aduce în prim-plan chiar componenţa ARACÎS-ului, care, cu toate modificările din ultima perioadă, rămâne "unică în Uniunea Europeană: sunt numite în Consiliu persoane trimise de partide, care nu au nimic co