Doar 26% din familiile din România utilizează autoturismul pentru a merge la cumpărături de produse de larg consum, procentaj cu mult sub media celor din ţările europene, dar la egalitate cu cel Doar 26% din familiile din România utilizează autoturismul pentru a merge la cumpărături de produse de larg consum, procentaj cu mult sub media celor din ţările europene, dar la egalitate cu cel din Bulgaria. Această cifră se reflectă direct în volumele de vânzări ale retailerilor. Specialiştii din acest sector aşteaptă ca, în următorii ani, procentajul să crească şi, odată cu el, numărul clienţilor din marile lanţuri de magazine să fie din ce în ce mai mare.
Numărul românilor care posedă un autoturism se menţine încă la un nivel destul de scăzut în comparaţie cu cel din Uniunea Europeană. Astfel, în Cehia, Ungaria, Polonia şi Slovacia, jumătate din populaţie merge la cumpărături cu maşina, în timp ce în Serbia, Croaţia şi Muntenegru acest procent atinge 54%.
"În România vorbim de foarte mulţi cumpărători nemobili atât din cauza nivelului scăzut de echipare cu autoturisme, cât şi a comerţului practicat, deocamdată, în proporţie majoritară pe suprafeţe mici", spune Andreea Mihai, manager de comunicare în cadrul companiei de retail, Carrefour România. În opinia sa, dezvoltarea comerţului de tip modern depinde în mod direct de dezvoltarea vânzărilor de autoturisme şi îmbunătăţirea infrastructurii rutiere.
"Creşterea numărului de cumpărători care se deplasează cu maşina, coroborată cu majorarea numărului de hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de tip discount vor determina creşterea ponderii deţinute de distribuţia modernă în raport cu cea tradiţională", spune Mihai. În 2005, 29% din comerţul cu produse alimentare s-a realizat prin distribuţia modernă, de la 10% în 2001 şi 15% în 2003, procent estimat să ajungă la 44% în 2007.
11% din populaţie merg