Inhorgenta este târgul din Munchen în care designerii şi producătorii de bijuterii şi ceasuri din întreaga lume îşi dau întâlnire o dată pe an, în luna februarie, pentru a-şi prezenta
Inhorgenta este târgul din Munchen în care designerii şi producătorii de bijuterii şi ceasuri din întreaga lume îşi dau întâlnire o dată pe an, în luna februarie, pentru a-şi prezenta noile produse. În jur de 30.000 de cumpărători - obligatoriu comercianţi din domeniu - din 70 de ţări vin în capitala bavareză pentru a-şi asigura stocurile de mărfuri delicate, epuizate după perioada Sărbătorilor de iarnă. Paradisul bijuteriilor, al pietrelor preţioase, al perlelor şi al ceasurilor de calitate apare o dată pe an în Germania, la Munchen. Zeci de mii de metri pătraţi de vitrine cu produse de lux iau ochii vizitatorilor-comercianţi din întreaga lume, veniţi aici pentru a se aproviziona cu asemenea articole.
"Vin şi vizitatori din ţara noastră, dar nu se compară cu cei din ţările din Vest. Deocamdată, nu se poate vorbi de o cerere ridicată de bijuterii, pentru că românii nu alocă sume importante pentru această categorie de produse", a declarat pentru Adevărul Pavel Paraschiv, directorul Messe Consult - reprezentanţa în România a societăţii de târguri şi expoziţii Messe Munchen International. Piaţa românească a bijuteriilor nu diferă însă prea mult de cele din alte ţări estice.
"Veniturile mici ale populaţiei nu sunt un argument în favoarea importurilor de bijuterii de pe pieţele vestice, la care se mai adaugă şi taxele vamale ridicate", a declarat Stefan Hencke, CEO al Convensis Group din Germania. El spune că bijutierii nu-şi permit să aloce sume importante pentru reclame, fapt ce se resimte şi în promovarea produselor. Or, se ştie că reclama este sufletul comerţului. De la bijuteriile şi ceasurile de calitate din Vest până la cele din ţările Europei de Est este cale lungă