Capii Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) au prezentat ieri, la Târgu Mureş şi Reghin, raportul privind desfăşurarea procesului de învăţământ în anul şcolar trecut, directorilor şi primarilor din zona Târgu Mureş. Astăzi raportul va fi dat la Sighişoara. Directorii unităţilor au primit în premieră noul Buletin educaţional, publicaţie ghid despre cum să fie bun manageri. Ca de fiecare dată, la prima şedinţă cu nou general, la întâlnirea de la Târgu Mureş au fost prezenţi prefectul judeţului şi primarul municipiului reşedinţă de judeţ.
Fiecare compartiment al IŞJ a prezentat ieri un raport, cu puncte tari şi puncte slabe, iar directorii unităţilor şcolare din judeţ au primit şi pentru acasă documentul de 47 pagini, pentru a descoperi dacă unităţile lor se regăsesc la capitolele succese sau la nerealizări.
Proiecte lipsă
Şeful Compartimentului dezvoltare şi evaluare instituţională, programe, învăţământ pentru minorităţi, inspectorul şcolar general adjunct, Albertini Zoltan, a fost nemulţumit de implicarea directorilor din subordine în realizarea unor proiecte pentru dezvoltarea şcolilor. "Am avut întâlniri cu toţi colegii noştri în teritoriu, împreună cu primarii din toate cele şase zone în care lucrăm. La momentul când trebuiau prezentate proiectele, pentru că au venit banii de la minister, foarte multe unităţi şcolare n-au prezentat aceste proiecte, ca peste două săptămâni să se prezinte că n-au ştiut, că nu au bani. Dacă nu cer, şi dacă ei nu ştiu, nici noi nu avem de unde să ştim", a spus Albertini Zoltan.
Calitatea prestaţiei cadrelor didactice
Conform raportului IŞJ printre punctele slabe ale activităţii dascălilor figurează caracterul general al proiectelor de învăţare (personalizare relativ redusă pe clase, respectiv grupuri de elevi), pregătirea metodico-ştiinţifică a unor cadre didactice debutante, carenţe în managementul unor