Toyota Romania, importatorul general al marcii Toyota estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de peste 100 de milioane de euro, in crestere cu circa 30% fata de nivelul consemnat anul trecut, a declarat agentiei Mediafax directorul de marketing al companiei, Mihai Bordeianu.
Compania si-a propus sa vanda in acest an 6.000 de autovehicule Toyota si Lexus, in crestere cu 50% fata de nivelul consemnat in 2005.
Vanzarile de automobile reprezinta circa doua treimi din afacerile companiei, diferenta fiind acoperita de serviciile postvanzare, cum ar fi activitatile de service si de distributie de piese de schimb.
Potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, vanzarile Toyota pe piata romaneasca au ajuns, in primele trei trimestre ale acestui an, la 3.626 autoturisme si 392 de autoutilitare. In intervalul analizat au fost livrate 35 de unitati din marca de lux Lexus.
Cresterea vanzarilor va fi impulsionata, potrivit reprezentantilor firmei, de noile modele Yaris, RAV4 si Avensis, cat si de dezvoltarea retelei de centre de vanzari si service.
Firma a deschis, luni, un centru integrat la Bucuresti, amplasat pe o suprafata de 11.000 de metri patrati, unde vor functiona, pe langa doua show-room-uri, unul pentru Toyota si celalalt pentru Lexus, o unitate service, un depozit de piese de schimb si spatii pentru birouri.
Compania britanica Inchcape, care controleaza Toyota Romania, a anuntat pentru primul semestru al acestui an un profit inainte de impozitare de 112 milioane lire sterline (210 milioane dolari) si venituri in crestere cu 8%, la 2,44 miliarde lire sterline.
Inchcape distribuie marcile Ferrari, Toyota, Subaru si BMW in Marea Britanie, Singapore, Hong Kong, Australia, Grecia, Belgia, Romania si Bulgaria.
Toyota, al doilea constructor auto la nivel mondial, estimeaza vanzari de peste 1,1 m