Toyota Romania, importatorul general al producatorului japonez, estimeaza pentru acest an afaceri de peste 100 de milioane de euro, cu aproximativ 30% mai mare decat anul precedent.
"Vom ajunge la 6.000 de masini vandute in acest an, ceea ce inseamna o crestere de 50% fata de anul precedent", spune Mihai Bordeanu, directorul de marketing al Toyota Romania.
Dupa primele noua luni ale anului compania comercializase aproape 4.000 de automobile, din care peste 3.600 de autoturisme si 390 de vehicule autoutilitare.
Cresterea vanzarilor in acest an vine pe fondul extinderii retelei de dealeri si al lansarii noului showroom din zona Pipera Tunari, crede Bordeanu.
Compania a finalizat recent o investitie de 5 milioane de euro intr-un centru integrat - Toyota Bucuresti Nord - care include doua showroomuri, un service auto si un depozit, pe o suprafata de 11.000 de metri patrati.
"Aici avem si un showroom dedicat marcii de lux Lexus pentru diferentierea produsului in cadrul portofoliului. Strategia ne-a fost recomandata de Toyota Europe ca mod de promovare a segmentului de lux", adauga Bordeanu. Toyota Romania a livrat 35 de automobile Lexus in acest an.
Cresterea vanzarilor companiei se bazeaza in primul rand pe modelul de clasa mica Yaris, care reprezinta aproximativ 20% din totalul autovehiculelor comercializate in Romania. La vanzari, Yaris este urmat de modelul Corolla, cu mai mult de 800 de unitati livrate in primele trei trimestre. Cresterea vanzarilor din acest an se va datora si lansarii unei noi generatii a modelului de teren RAV4 si a modelului de clasa mini Aygo, care s-a vandut in mai mult de 100 de unitati.
Potrivit lui Bordeanu, compania are in plan deschiderea, ca parte a strategiei de extindere pe termen mediu si lung, de centre sau showroomuri in orase cu potential precum Constanta, Cluj sau Brasov.
Reteaua actu