Nivelul scazut al Dunarii impiedica circulatia normala a vaselor comerciale pe Canalul Dunare-Marea Neagra. Din aceasta cauza, operatorii portuari au raportat deja pierderi financiare. Conducerea Administratiei Canalelor Navigabile Constanta a luat masuri pentru a preintampina astfel de probleme. Ploile abundente care au cazut in ultimele zile in sudul tarii au afectat traficul navigabil pe Canalul Dunare-Marea Neagra. "Am avut semnale negative in ceea ce priveste traficul pe canal", a recunoscut Valentin Zeicu, directorul general al Companiei Nationale Administratia Canalelor Navigabile Constanta. Acesta a afirmat ca inundatiile recente au adus, la gura Dunarii, la jonctiunea dintre canal si fluviu, depuneri masive de aluviuni. In aceste conditii, a avut de suferit senalul navigabil, iar navele care trebuiau sa tranziteze CDMN nu s-au mai incumetat sa o faca. Incidentele nu au intarziat sa apara. Chiar la inceputul saptamanii, un ponton s-a rasucit, blocand intrarea pe canal. Navele de pasageri, in stand-by Daca barjele cu diferite marfuri se mai pot aventura pe canal, nu acelasi lucru se intampla cu navele de pasageri, care, din motive de siguranta a navigatiei, nu mai pot intra pe CDMN. Virgil Dragan, directorul general al companiei Navlomar, spune ca cel putin opt vase pe care le agentureaza nu si-au mai continuat drumul spre Constanta si s-au oprit la Cernavoda. In acest fel, cateva mii de turisti nu au mai sosit la Marea Neagra, asa cum era prevazut. "In momentul de fata, din cauza secetei, scaderea cotelor Dunarii a afectat si cele doua baraje pe care le avem, care au gatuit volumul de apa. In concluzie, cotele apelor scad vertiginos, pentru ca Siretul, Prutul, Oltul, Muresul si celelalte rauri nu contribuie prea multe la debitul Dunarii", a precizat Virgil Dragan. Solutii si... probleme Valentin Zeicu spune ca Administratia Canalelor Navigabile are in