Posta electronica, mesageria instant si alte documente digitale au fost utilizate drept documente legale inca de la aparitia Internetului Spre satisfactia vanzatorilor IT, auditorilor si avocatilor, utilizarea postei electronice intr-o afacere presupune, in principal, teama si confuzie in jurul riscului utilizarii acestei tehnologii in mediul de afaceri, scrie Financial Times.
"Problema din prezent este ca oamenii nu sunt foarte siguri ce legi exista in legatura cu administrarea scrisorilor electronice", a declarat Graham Yellowley, director tehnic al Mitsubishi Securities International.
"Oamenii se tem sa isi stearga mesajele primite. Am fost nevoiti sa ne adresam departamentului juridic privind practicile potrivite si apoi sa implementam un sistem de primire si arhivare a scrisorilor electronice. Unele lucruri esti nevoit sa le pastrezi. E nevoie de multa munca pentru a fi la curent cu politica interna", a precizat Yellowley.
Compania Morgan Stanley cunoaste aceasta foarte bine. Compania a fost amendata cu 15 mil. dolari (12 mil. euro), pentru ca nu a reusit sa predea mii de mesaje digitale comisiei de Securitate si Comert (SEC). Conform cartii lui Stephen Mason, posta electronica, mesageria instant si alte documente digitale au fost utilizate drept documente legale inca de la adoptarea acestor tehnologii.
Adoptarea la scara larga in ultimii 10 ani a tehnologiei Internetului a determinat modificarea modului in care guvernele si executivii din intreaga lume privesc mail-ul. In prezent, acesta este privit drept o "ruda" a contractelor, documentelor financiare si informatiilor de marketing. Mail-ul nu mai reprezinta doar un instrument "la moda" de a comunica cu alte persoane.
"Sunt o multime de legi in Marea Britanie, Uniunea Europeana si Statele Unite care se pot aplica unei companii, in functie de marimea afacerii ei, operatiunilo