Un ziar central a publicat, ieri, in exclusivitate, metodologia de sustinere a tezelor cu subiect unic la clasa a VII-a, lucrari care vor avea o anumita pondere, neprecizata foarte clar, in media de admitere la liceu. Prima teza, la matematica, se va da pe 24 noiembrie, adica peste mai putin de o luna, iar cea de-a doua teza cu subiect unic, la limba si literatura romana, pe 7 decembrie.
Subiectele pentru teza si baremele de evaluare si notare vor fi elaborate de Serviciul National de Evaluare si Examinare. Cerintele vor avea un nivel mediu de dificultate si vor trebui rezolvate in 50 de minute. Preluarea si distribuirea subiectelor in scolile in care se desfasoara tezele se vor face de catre membrii unui centru de comunicare constituit in fiecare judet. Corectarea se va realiza in centre de evaluare, iar rezultatele se vor afisa in maximum trei zile.
In aceasta sinteza a metodologiei nu se precizeaza nimic despre supravegherea elevilor, un element deosebit de important in obiectivitatea notelor obtinute de catre elevi, aspect surprins foarte clar de cadrele didactice atunci cind s-a discutat despre eventualitatea introducerii acestor teze cu subiect unic.
De straja tezelor
Daca elevii vor fi supravegheati chiar de profesorul de la clasa care preda disciplina respectiva, va fi un esec total, pentru ca evaluarea cadrului didactic depinde de performantele elevilor si nici un profesor nu va dori sa iasa prost din aceasta confruntare. Daca elevii vor fi supravegheati de profesori de la alte discipline - asa cum promitea ministrul Hardau - dar tot ai scolii, nu se va putea garanta obiectivitatea, pentru ca evaluarea educatiei oferite de scoala este realizata si pe baza rezultatelor la tezele cu subiect unic. Singura solutie ar fi ca supraveghetori sa fie profesori de alte discipline, de la alte scoli. @N_