In luna aprilie, CL, prin intermediul primarului Emil Boc, care a facut lobby pe langa Ministerul Transporturilor, castiga o finantare pentru centura de ocolire care se suprapunea, in mare parte, cu proiectul derulat de CJ, si care ameninta sa-l blocheze definitiv.
Scoaterea din oras a masinilor care tranziteaza Clujul - de la Turda catre Dej - a fost inca de pe vremea PSD unul dintre cele mai importante obiective. Nu doar liderii administratiei clujene s-au luptat, pe atunci, pentru realizarea unui proiect viabil, ci chiar si ministrul Transporturilor, Miron Mitrea.
De altfel, studiul de fezabilitate comandat de Mitrea este tot acela pe care il aplica astazi primarul Emil Boc pentru centura sa, dupa cum a recunoscut si directorul tehnic al primariei, Sorin Apostu. Traseul centurii Primariei incepe din localitatea Valcele, inainte de panta Feleacului o ia spre est, ocolind satul Gheorgheni.
Mai apoi, parcurge zona destinata, in mare parte, unui complex de locuinte (Casarom). Coboara la nord-est, spre Pata, urmand ca, la o distanta de 1,5 kilometri, sa se suprapuna cu tronsonul drumului judetean ce duce la rampa de deseuri de la Pata Rat. La vest de localitatea Dezmir, se va intersecta cu DN1, urmand ca acolo sa fie realizat un sens giratoriu.
In etapa finala, acest proiect mai prevede o supra-traversare a caii ferate si a DN1C printr-un pasaj rutier. Nu stiu cum ministerul a putut accepta aceasta varianta spre finantare, pentru ca este mult mai complicata fata de ce le-am propus noi, a declarat fostul presedinte al CJ, PSD-istul Serban Gratian.
Acesta a explicat ca varianta pe care a lasat-o in lucru dupa ce a parasit conducerea CJ, pe care a preluat-o liberalul Marius Nicoara, era mult mai simpla. Fata de centura lui Mitrea, pe care Boc o va aplica si c