Voci cu rezonanta in managementul cultural justifica acest lucru si prin lipsa de sprijin din partea mediului economic si institutional din Cluj-Napoca in organizarea unor evenimente de amploare. Pe de alta parte, activistii de mediu se opun, mai mult sau mai putin vehement, la fiecare manifestare sponsorizata de Gabriel. Monitorul de Cluj continua campania
"Fata in fata“ propunind ca tema de discutie oportunitatea colaborarii managerilor culturali si a celor din zona divertismentului cu firma Gabriel Resources.
Au raspuns intrebarilor Monitorului activisti din zona ONG-urilor de mediu, reprezentantii Gabriel Resources si ai agentiei de publicitate ce reprezinta in zona interesele investitorului canadian, Vitrina Advertising, organizatori ai unor evenimente culturale clujene de amploare sponsorizate de Gabriel (Transilvania International Film Festival si Festivalul International de Teatru Experimental MAN.In.Fest), dar si managerii altor evenimente de gen din Cluj-Napoca.
Roxana Pencea, activist in campania „Salvati Rosia Montana“
"Pentru noi, aceasta implicare in activitati culturale sau de orice gen e o incercare de spalare a imaginii celor de la Gabriel Rosia Montana, de a poza intr-un partener social credibil. Acestea nu pot convinge publicul.
Ceea ce facem noi in acest context este sa incercam sa aducem in atentia opiniei publice faptul ca exista o neconcordanta intre pozitia de sprijinitor de evenimente culturale de rezonanta sociala si ceea ce vor ei sa faca la Rosia Montana. Distrugerea mediului, stramutarea localnicilor si mai ales a galeriilor romane inseamna de fapt distrugere a culturii. Nu vom avea actiuni la MAN.In.Fest, pentru ca e un eveniment prea mic“.
Johanna Fritz, Communication Coordinator, Gabriel Rosia Montan