"Faptul ca producem noul Audi R8 in Neckarsulm este o recunoastere a Germaniei ca locatie. Dovedeste si faptul ca aici se poate realiza o productie competitiva in serie redusa la cel mai inalt nivel tehnologic", spune dr. Jochem Heizmann, presedintele departamentului de productie de la Audi AG. Directorul fabricii, Jürgen Lunemann, se bucura si el: „Prin acest autovehicul sport, locatia Neckarsulm isi poate dovedi inca o data spiritul intreprinzator si performantele in productia autovehiculelor sport sofisticate". Iar Werner Frowein, directorul Quattro GmbH, explica: „Productia lui R8 este pura manufactura. Aceasta solicita o inalta calificare si multa experienta din partea angajatilor".
Pentru toti cei implicati, participarea la acest proiect reprezinta ceva special. Pentru ca, in multe privinte, productia lui R8 este speciala: 28 de milioane de euro a investit fabricantul de autovehicule in frumoasa manufactura din Neckarsulm. Din aceasta toamna, aceasta masina sport va iesi de pe banda de asamblare in doua schimburi, sub conducerea Quattro GmbH.
Ritmul va fi cu totul altul: daca pentru o operatiune de asamblare la un model Audi A6 erau necesare 1,5 minute, pentru R8 vor fi necesare nu mai putin de 44 de minute. 99 de metri de imbinari sudate, 782 de nituri de stantare, 308 suruburi autofiletante si 118 bolturi sudate sunt necesare pentru definitivarea caroseriei R8. Furnizorii din intreaga lume livreaza peste 5.000 de diferite piese pentru modelul Audi R8.
Dupa ce trece printr-un total de 39 de statii de lucru, 17 dintre acestea pentru constructia caroseriei si 22 pentru montaj si livrare, noul R8 este pregatit de livrare catre dealeri. Un total de 250 de angajati sunt implicati in tot acest proces. Dintre acestia, ca o particularitate, mai mult de o treime dintre specialistii experimentati de inalta calificare sunt implicati in montaj, cu o medi