McDonald‘s isi promoveaza produsele in scolile clujene. Parintii elevilor de la scoala Generala nr 10 din Cluj-Napoca s-au simtit santajati de modul in care compania americana incearca sa ii familiarizeze pe copii cu conceptul de junk-food. Copiii au fost “momiti” sa cumpere produse McDonald‘s cu ajutorul lui “Roland”, mascota companiei, si cu o jucarie.
Isteria McDonald‘s a atins in ultimii ani cote ingrijoratoare si in randurile micutilor din Romania, in ciuda faptului ca, asa cum se stie, produsele McDonald‘s s-au dovedit a fi nocive pentru sanatate.
Strategiile de promovare ale McDonald‘s Romania ii lasa cu gura cascata pe parintii a zeci de copii de la scoala Generala nr. 10 din cartierul Zorilor, Cluj-Napoca. Compania americana se foloseste de diverse strategii pentru a-i atrage pe elevi in sanul “familiei” de consumatori de junk-food.
Mana in mana cu directorii institutiilor de invatamant, angajatii McDonald‘s incearca “sa le bage pe gat” copiilor produsele lor, momindu-i cu clovni si cu diverse jucarii. Mai multi parinti s-au plans zilele acestea de metodele prin care reprezentantii zonali ai McDonald‘s Romania si directorii scolilor clujene inteleg sa-i fidelizeze pe copii cu conceptul de junk-food.
Angajatii companiei organizeaza la diverse institutii de invatamant din Cluj si din toata tara scenete cu clovnul Ronald, mascota lantului de fast-food-uri, pentru a-si promova astfel imaginea in randul copiilor din ciclul gimnazial.
Problema semnalata de parinti se refera la faptul ca elevilor li s-a spus cu o zi inainte sa aduca la scoala 80.000 de lei, pentru ca a doua zi va avea loc un eveniment pregatit de cei de la McDonald‘s. Copiilor li se oferea astfel “sansa” sa faca comenzi pentru diverse produse McDonald‘s.
In plus,