Compania de asigurari de viata Aviva a anuntat o crestere cu 30% a numarului de clienti pentru anul 2006, pana la 400.000 de oameni, dupa ce la sfarsitul lui 2005 compania avea un numar de 300.000 de clienti la nivel national. "In acest moment, avem o prezenta stabila si in crestere in Europa Centrala si de Est si intentionam sa ne dezvoltam in aceasta zona si in anii care vor urma", a declarat pentru ZF Transilvania Pierre-Olivier Bouee, director pentru Europa Centrala si de Est.
Proiectele Aviva pentru acest an vizeaza pe de o parte intrarea pe piata pensiilor administrate privat, iar pe de alta parte lansarea de noi produse de asigurare de viata. "In prezent, pentru Aviva pensiile reprezinta unul dintre proiectele majore. Campania de promovare a demarat deja, dar intensitatea maxima o va inregistra abia in lunile urmatoare", afirma Andi McLennan, director de dezvoltare la Aviva. El nu a precizat valoarea investitiilor in promovare, insa a spus ca "bugetul alocat va fi direct proportional cu obiectivele propuse".
Investitiile pe care trebuie sa le faca societatile care vor sa administreze fonduri de pensii private se ridica la cateva milioane de euro, capitalul social minim pentru o societate care va administra fonduri din pilonul II (pensii administrate privat) fiind de 4 mil. euro, iar pentru cele care vor administra fonduri din pilonul III (pensii facultative) - de 1,5 mil. euro.
Recent, Aviva a lansat un nou produs de asigurare de viata, Esential, destinat cu precadere comunitatilor rurale. "Permite persoanelor cu venituri reduse sa isi gestioneze mai eficient crizele financiare generate de o moarte accidentala sau o boala", declara McLennan.
Aviva a vandut in primul semestru al anului polite de asigurare in valoare de peste 29,8 mil. lei (8,4 mil. euro), mai mult cu 33% in lei fata de perioada similara din 2005. Aviva este una dintre ce