Abuzurile de pe piata asigurarilor auto sunt in crestere cu 30% fata de primele 10 luni ale anului trecut, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) anuntand ca reclamatiile vin, in principal, din partea soferilor. Nici societatile de profil nu se lasa. Acestea se plang ca beneficiarii de polite fraudeaza, la randul lor, asiguratorii.
Specialistii de pe piata asigurarilor spun ca abuzurile sunt savarsite atat de soferi, cat si de firmele de asigurare, atunci cand se analizeaza un accident in care una dintre masini are incheiata o polita CASCO. Acestia spun ca exista cazuri in care solutionarea dosarelor de daune este tergiversata, termenul de plata a despagubirilor nu este respectat sau apar divergente cu privire la repararea sau inlocuirea unor elemente de caroserie. Abuzurile la care poate fi supusa societatea de asigurare se refera la masinile avariate aduse din strainatate si implicate intr-un accident inscenat pe teritoriul Romaniei, la accidente in care exista o singura parte implicata, adica soferul, si la evenimentele produse in scurt timp de la incheierea unei polite de asigurare.
Persoanele care sunt nemultumite de serviciile oferite de societatea la care au incheiat polita CASCO pot sesiza CSA. De la inceputul anului, aici au fost inregistrate 900 de reclamatii, fata de aproximativ 700, cat au primit anul trecut. Termenul maxim de solutionare a unei reclamatii este de 30 de zile, spun specialistii in asigurari.
Dezvoltarea pietei de asigurari si reasigurari este un subiect actual, legislatia romaneasca fiind intr-un proces continuu de armonizare cu ultimele reglementari in materie ale Uniunii Europene, in contextul indeplinirii sarcinilor asumate de tara noastra in procesul de integrare. Legea nr. 32/2000, privind societatile de asigurare si supravegherea acestora, si Legea nr. 136/1995, privind asigurarile si reasigurarile din Romania