Regia Autonomă de Transport (RAT) Braşov se pregăteşte de reorganizare, atât tehnică, dar şi din punct de vedere al personalului. La acest moment, conducerea RAT Braşov reanalizează cererile de transport pe toate liniile de circulaţie, pe toate intervalele orare din zilele de lucru şi sărbători legale şi va corela graficele de circulaţie cu solicitările de transport. Apoi se va înlocui transportul cu tramvaiul cu troleibuze de mare capacitate pe linia 101, iar în zilele de sâmbătă, duminică şi sărbători legale se va înlocui transportul cu troleibuze cu autobuze.
În cadrul RAT se va comasa secţia autobuze cu secţia tramvaie şi se vor desfiinţa activităţile specifice tramvaiului, se vor reorganiza echipele de întreţinere şi reparaţii în corelaţie cu îmbunătăţirea gradului de uzură a parcului de autovehicule, se va reorganiza activitatea de întreţinere şi reparaţii a reţelei de troleibuz şi a instalaţiilor din staţiile de redresare precum şi a celor de alimentare cu energie electrică.
Redimensionarea din punct de vedere tehnic a activităţii va determina şi o restructurare a personalului, urmând a fi disponibilizaţi 150 de angajaţi, alţii decât şoferii autobuz şi troleibuz, urmând ca aceste din urmă posturi să fie suplimentate.
Acestea sunt principalele prevederi ale programului de restructurare al RAT Braşov care a fost propus spre aprobare Consiliului Local. Însă, din cauză că desfiinţarea celor 150 de posturi reprezintă concediere colectivă, în vederea respectării procedurilor prevăzute de Codul Muncii pentru această situaţie şi în scopul atenuării consecinţelor concedierii, conducerea RAT va întreprinde demersurile pentru obţinerea plăţilor compensatorii în baza prevederilor OUG nr.8/2003. Acest proiect are avizele conducerilor Federaţiei Sindicatelor, Sindicatului Transtrol, Sindicatului Firobus şi ai Sindicatul Profesioniştii. Cei 150 de angaja