Piata de consultanta in afaceri s-ar putea plasa in acest an la 84 milioane euro, in crestere cu 20% fata de nivelul inregistrat in 2005, a declarat Norbert Hockl, partener in cadrul firmei Link Management Consulting. El a precizat ca datele privind evolutia pietei au la baza informatii furnizate de Federatia Europeana de Consultanta in Afaceri. "Piata romaneasca de consultanta este inca in formare, iar transparenta in domeniu este inca foarte redusa", a spus Hockl.
Potrivit acestuia, la finele anului trecut activau in Romania 480 de firme mici si mijlocii si 30 de companii mari de consultanta. "In viitor, este de asteptat sa intre si alte companii straine, precum AT Kearney sau Mercer Management", a spus Hockl.
Domeniul include activitati de consultanta pe segmente ca resurse umane, IT, taxe si impozite, dezvoltarea de noi produse sau fuziuni.
Aparitia unui numar mare de jucatori pe domeniul consultantei reprezinta dovada vie ca din aceasta afacere se fac bani buni si ca perspectivele sunt la fel de optimiste. Odata cu integrarea in Uniunea Europeana, toate firmele care activeaza pe piata autohtona vor fi nevoite sa apeleze la servicii profesionale. Acest lucru se va reflecta in cresterea semnificativa a afacerii companiilor de consultanta din Romania.
Cresterea numarului de jucatori pe domeniul consultantei poate fi explicat prin stadiul actual de dezvoltare a economiei romanesti si prin existenta unei crize de consultanta. Specialistii din piata sunt de parere ca, atat in prezent cat si dupa momentul aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, toate firmele care activeaza pe piata autohtona - indiferent de domeniul de activitate sau de dimensiune - vor avea nevoie de serviciile unui consultant. Companiile locale, la fel ca si intreaga economie, se confrunta cu un ritm de crestere foarte rapid si vor avea nevoie din ce in ce mai mult de servicii