- Diverse - nr. 212 / 27 Octombrie, 2006 Asa ar putea fi interpretate masurile prin care nu doar Marea Britanie, ci si alte state occidentale doresc restrangerea dreptului cetatenilor romani, ca si al bulgarilor, tari care vor adera la U.E. la 1 ianuarie 2007, de a circula liber in U.E. si, mai ales, sa se bucure de libertatea de munca in statele membre ale Uniunii. Cand ne referim la spatiul european, trebuie sa facem distinctie intre spatiul U.E. si Spatiul Schengen, care sunt doua lucruri diferite. Din Spatiul Schengen fac parte urmatoarele tari: Belgia, Franta, Germania, Luxemburg, Olanda, Italia, Portugalia, Spania, Danemarca, Finlanda, Suedia, aceste state fiind si membre ale U.E., la care se mai adauga Islanda si Norvegia. Cu exceptia Marii Britanii si Irlandei, care nu s-au angajat la anumite forme de cooperare in domeniul justitiei si afacerilor interne, inclusiv aderarea la Spatiul Schengen, toate celelalte state membre ale U.E. sunt si in acest Spatiu. Existenta Spatiului Schengen inseamna, intre altele, si eliminarea controalelor la frontierele interne ale statelor semnatare si stabilirea unei singure frontiere externe, unde controalele se desfasoara potrivit unor acte normative si decizii luate in comun de statele membre, inclusiv implementarea unui Sistem de Informatii Schengen, la care sunt conectate politia de frontiera, politia fiecarui stat membru, autoritatile vamale si consulare ale statelor membre. Aderarea Romaniei la U.E. nu inseamna si intrarea in Spatiul Schengen, de aici restrictiile care se vor mentine in continuare in ce priveste libera circulatie a cetatenilor romani in acest Spatiu, desi exista un plan elaborat de statul roman cu privire la o viitoare aderare la acesta, sens in care s-au implementat deja unele masuri de securizare a frontierelor, dat fiind faptul ca frontiera estica a U.E. va fi frontiera de rasarit a Romaniei. Intre li