La fel de bine, "celissimo" poate fi forma de manifestare artistica a unui mod de viata inchinat prieteniei si violoncelului, de departe cel mai frumos instrument din lume pentru cine simte pasiunea si caldura ce umplu muzica de pe CD-ul ce face obiectul acestei cronici.
Intitulat simplu si superlativ Cellissimo, acest proiect are in spate o istorie ce se confunda cu cea a scolii moderne romanesti de violoncel, asa cum a fost ea prefigurata de Serafim Antropov, maestrul celor patru maestri ce ne incanta pe acest album. Alexandra Gutu, Marin Cazacu - initiatorul acestui proiect unic in Romania, Olga Manescu si Razvan Suma sunt exponenti ai unor generatii desi nu foarte apropiate ca varsta, totusi foarte asemanatoare din multe puncte de vedere.
Chiar daca muzica variata din punct de vedere stilistic a acestui album nu cuprinde doar lucrari dedicate violoncelului, aranjamentele orchestrale rafinate reusesc sa evidentieze inalta arta a celor patru violoncelisti. Omogenitatea sonora, caldura timbrala, performanta tehnica, minutia cu care este innobilata fiecare nota sunt doar cateva dintre atributele ce amintesc de scoala de muzica si de viata oferita acestor minunati instrumentisti de catre maestrul Serafim Antropov.
Elevi multiubiti ai mestrului, Alexandra Gutu si Marin Cazacu au constituit pentru multi ani reperele cele mai importante ale artei interpretative romanesti la acest instrument, intr-o perioada in care contactul scolii romanesti de interpretare cu ceea ce se intampla in restul lumii era inghetat aproape cu desavarsire. Cu toate acestea, valoarea celor doi artisti a fost mai puternica decat alcatuirea stramba a vremurilor. Prin concursurile internationale castigate si printr-o atitudine deschisa fata de tot ce este nou, prin generozitate si altruism, au reusit sa recladeasca o scoala competitiva care depaseste cu mult masura - in continuare