Hotii de fier vechi din Braila au evoluat in furtisaguri si, mai nou, s-au motorizat. Daca pina de curind hotii actionau individual sau in grupuri restrinse si carau prada cu circa sau in caruta, mai nou, acestia se aduna in grupuri mai mari si inchiriaza masini. Noua metoda este mai eficienta atit din punct de vedere al cantitatii de subansamble sustrase, cit si al rapiditatii si sigurantei transportului.
Indivizii care si-au facut o adevarata profesie din sustragerea de materiale metalice si nemetalice ataca in grupuri de 5-6 persoane, incarca rapid prada si dispar, oprindu-se direct la poarta centrelor de tip Remat. Ca sa-i protejeze pe proprietarii vehiculelor, cind sint prinsi de oamenii legii, hotii declara ca nu le-au spus acestora la ce aveau sa foloseasca masinile. Astfel, se elimina riscul ca autovehiculul folosit la furat sa fie confiscat.
Ultima oara, jandarmii braileni au prins un grup de cinci persoane care actiona pe platforma chimica Chiscani si-si incarcasera prada intr-o dubita. Ei au recunoscut ca au pus mina de la mina si au inchiriat masina, iar la final, aveau sa imparta banii obtinuti din vinzarea fierului vechi. "Intram pe acolo, pe unde-i spart, pe la gard, si mergem la masina 4, pe platforma, de unde luam fier vechi, cornier de obicei. Il scoatem cu ranga. Fiecare isi ia fierul lui si apoi il ducem si il vindem si fiecare isi ia partea", a declarat unul dintre indivizi.
"Bunurile sustrase de obicei le duceam cu tramvaiul, dar acum, daca am avut mai mult, i-am cerut unui barbat sa ne dea si noua masina, sa mergem pina la Albina, dar el nu a stiut ca o sa ducem fiare, ca nu ne-o mai dadea", a explicat un altul.
"In ultima perioada, s-a constatat faptul ca persoanele care actioneaza in zona industriala a municipiului Braila, in scopul sustragerii de materiale feroase si neferoase, s-au organizat in ad