Emil Boc suie sprinten intr-un excavator ca scos din cutie si minuieste manetele, ajutat de sofer. Ministrul Radu Berceanu sare intr-altul. Cupa cu dinti de metal musca din pamintul reavan, in aplauzele oficialitatilor si constructorilor. Asa s-a dat startul la lucrarile de construire a centurii de ocolire Vilcele - Apahida, pe relatia sud-est.
"Cred ca cei care au cistigat licitatia (n.r., consortiul italian Pizzarotti - Tirrena Scavi) au toate sansele sa faca o treaba buna. Lucrarea nu este una foarte simpla, sint multe viaducte la inaltimi foarte mari, la 40 de metri, si cu lungimi de sute de metri. Am pornit cu bine, sa vedem pe parcurs“, a declarat Radu Berceanu.
Emil Boc a declarat, la rindul sau, ca, prin aceasta centura ocolitoare pe relatia sud-est, traficul greu de pe Calea Turzii va fi deviat si se vor evita accidentele rutiere. „Practic, vom avea o circulatie mai fluenta in Cluj, nu vom mai avea accidente atit de dure si paguboase si peste doi ani vom circula in conditii decente in municipiul Cluj-Napoca.
In sfirsit, se trece de la vorbe la fapte in privinta centurilor ocolitoare, iar Guvernul si-a intors fata spre Cluj, ca destul s-a uitat in alta parte“, a spus Boc.
Potrivit datelor Politiei Rutiere Cluj, pe drumurile nationale limitrofe municipiului si pe arterele de penetrare in acestea, din anul 1997 pina in prezent, s-au inregistrat un numar total de 404 accidente care au cauzat moartea a 121 de persoane si ranirea altor 431.
Centura de ocolire va avea o lungime totala de 24,6 kilometri si va fi data in folosinta in cursul anului 2008.
Berceanu, „mai multumit“ de Bechtel
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, s-a declarat „mai multumit“ de ritmul lucrarilor executate de firma americana Be