Societatea care efectueaza lucrarile de reabilitare a Podului Traian din municipiul Timisoara, ce face legatura dintre centrul orasului si Piata Maria, a incalcat pana acum de trei ori termenele de predare a proiectului, demarat in urma cu doi ani. Cu toate acestea, SC "Constructii Feroviare" SA a scapat fara penalizari pana acum.
Intrebati de ce nu au luat masuri, reprezentantii Primariei, beneficiarul lucrarii, au invocat motive de ordin tehnic si neimplicarea Consiliului Local drept cauze majore ale intarzierilor. Cu toate aceste intarzieri, conducerea municipalitatii sustine ca podul va fi inaugurat inainte de venirea iernii.
Podul Traian, construit in urma cu aproape un secol, a intrat in reparatii in vara anului 2005 si nu a fost finalizat nici pana acum. Lucrarile dureaza mai mult chiar decat cele care au fost necesare, acum o suta de ani, pentru construirea efectiva a acestui obiectiv.
Valoarea totala a contractului de executie a lucrarii este acum de aproximativ 24 de miliarde lei vechi, fata de 19 miliarde lei vechi, cat s-a alocat initial, de investitie urmand sa se ocupe SC "Constructii Feroviare" SA.
In ciuda celor trei termene depasite, firma nu a patit nimic, pentru ca - sustine purtatorul de cuvant al Primariei, Flavius Boncea - motivele intarzierilor au fost obiective.
Un alt motiv pentru care societatea nu a fost penalizata ar putea fi, potrivit unor surse din cadrul Consiliului Local, si faptul ca unul dintre actionari, consilierul Cornel Mistor, este coleg de partid cu primarul orasului, Gheorghe Ciuhandu, in cadrul PNTCD. "Nu poti sa amendezi constructorul pentru ca la decopertare s-au gasit probleme mult mai grave decat se credea initial.
La fel, nu poti amenda constructorul pentru ca in Consiliul Local nu au fost aprobate actualizarile devizului de lucrari sau ca acum asteptam sa fie finalizati pi