Venit din afara sistemului, scriitorul, fost purtător de cuvânt al guvernului în 1998, are studii postuniversitare de politică, jurnalism şi comunicare de masă la Universitatea Maryland, USA şi Venit din afara sistemului, scriitorul, fost purtător de cuvânt al guvernului în 1998, are studii postuniversitare de politică, jurnalism şi comunicare de masă la Universitatea Maryland, USA şi la Universitatea Harvard.
- Care sunt ţintele mandatului dumneavoastră?
- Aş vrea ca publicul să revină în proporţie mai mare în sălile de cinema, la filmele româneşti. Eu nu am competenţe în raport cu exploatarea sălilor, dar, prin faptul că noi finanţăm parţial aceste filme, putem să fim atenţi la produsele care se proiectează şi să promovăm, alături de componenta experimentală şi de artă, care ne-au adus premii, şi componenta pe care o văd pe traiectul poveştii. Mă refer la filmele de poveste, care aduc cei mai mulţi oameni în sală. Accesibile, cu actori buni. Centrul Naţional al Cinematografiei nu-şi propune să se amestece în tematica sau mijloacele de exprimare ale regizorilor şi creatorilor. Noi nu vrem să le impunem nimic, doar pentru că finanţăm anumite producţii, dar putem să încurajăm la jurizare acele scenarii care corespund criteriului valoric. Juriul, care este stabilit de Ministerul Culturii, poate să aibă anumite orientări. Pentru prima dată, eu, ca director CNC, pot supraveghea ca procesul de jurizare să fie cât mai echilibrat. Dacă un scenariu este notat de un membru al juriului din comisie cu 8, iar altul dă nota 2, pot să intervin şi să îi rog să mai evalueze încă o dată acest scenariu, dacă există o mare discrepanţă între note.
- Cum veţi evita scandalurile legate de jurizările defectuoase de până acum, care au destrămat credibilitatea instituţiei în ultimii ani?
- Se poate evita printr-o judicioasă selectare a membrilor juriului. De asemenea,