Romania a devenit in ultimii ani o excelenta piata de desfacere pentru modelele mici, din clasele mini si supermini, alaturi de compactele care si-au gasit dintotdeauna clienti aici.
Cresterea spectaculoasa a acestor doua clase incepe sa demonteze mitul (pentru ca un studiu stiintific nu s-a facut niciodata) potrivit caruia tara noastra, alaturi de alte piete emergente, nu agreeaza caroseriile de tip hatchback - specifice turismelor de mici dimensiuni.
E drept ca multi romani ar prefera ca masina micuta si vioaie sa aiba atasat si un portbagaj urias, dar eficienta spatiului pentru bagaje caracterisitic hatchback-urilor castiga din ce in ce mai multi adepti.
Pe de alta parte, aceste autoturisme devin tot mai practice intr-un oras aglomerat, cu locuri de parcare greu de gasit, in timp ce motoarele lor economice (intre 1 si 1.6 litri) mentin costurile de exploatare scazute.
Exceptand, evident, Dacia Logan, care detine suprematia pe piata, si Daewoo Matiz - alternativa ieftina pentru masinile straine -, in ierarhia modelelor conduc doua supermini: Renault Clio si Skoda Fabia.
Acestea au vandut impreuna, de la inceputul anului, aproape 15.000 de unitati, adica 9.320 - Clio si 5.432 - Fabia.
Integral in Saptamana Financiara
Romania a devenit in ultimii ani o excelenta piata de desfacere pentru modelele mici, din clasele mini si supermini, alaturi de compactele care si-au gasit dintotdeauna clienti aici.
Cresterea spectaculoasa a acestor doua clase incepe sa demonteze mitul (pentru ca un studiu stiintific nu s-a facut niciodata) potrivit caruia tara noastra, alaturi de alte piete emergente, nu agreeaza caroseriile de tip hatchback - specifice turismelor de mici dimensiuni.
E drept ca multi romani ar prefera ca masina micuta si vioaie sa aiba atasat si un portbagaj urias, dar ef