Numarul femeilor trimise in misuni internationale pe pozitii de conducere este cu mult mai mare comparativ cu anii trecuti, releva un studiu al companiei de consultanta in resurse umane Mercer Human Resource Consulting.
"Plecarea in misuni de expatriere poate fi un pas important in cariera unui lider, iar femeile devin tot mai interesate de preluarea unor astfel de sarcini. Cu toate acestea, multe dintre politicile companiilor sunt depasite si nu reflecta felul in care se schimba profilul expatriatilor, si astfel cererile de expatriere sunt tratate individual si disparat", spune Yvonne Sonsino, director in cadrul Mercer Human Resource Consulting.
Astfel, companiile din Asia Pacifica expatriaza de 16 ori mai multe femei anual decat in 2001, cele din America de Nord trimit de patru ori mai multe femei in misiuni internationale, in timp ce organizatiile europene au dublat numarul acestora.
"Cresterea uriasa a numarului de femei trimise in misuni internationale de catre companiile din Asia Pacifica reflecta faptul ca afacerile in aceasta regiune, indeosebi in China, devin tot mai globale", mai spune Yvonne Sonsino.
In acelasi timp, peste jumatate dintre companii (55%) estimeaza ca numarul de femei expatriate va continua sa creasca semnificativ in urmatorii cinci ani, in timp ce 35% cred ca numarul se va mentine constant si doar 4% apreciaza ca se va inregistra o scadere.
Desi organizatiile luate in considerare de studiul Mercer nu au politici specifice pentru femeile expatriate, studiul a identificat cateva diferente intre misunile barbatilor si cele ale femeilor. De exemplu, 15% dintre companii au declarat ca nu ar trimite femei in locatii considerate dificile, cum sunt cele din Orientul Mijlociu.
O alta concluzie a studiului este ca, desi tot mai multe companii aleg sa expatrieze femei in filialele internationale, acestea sunt mu