Traseul Coridorului IV paneuropean, care va lega Constanţa de Nădlac, trecând prin Bucureşti, Piteşti, Sibiu, Orăştie, Deva, Lugoj, Timişoara şi Arad, a început să tenteze deja investitorii Traseul Coridorului IV paneuropean, care va lega Constanţa de Nădlac, trecând prin Bucureşti, Piteşti, Sibiu, Orăştie, Deva, Lugoj, Timişoara şi Arad, a început să tenteze deja investitorii imobiliari. Deşi mai sunt cel puţin şase ani până la finalizarea autostrăzilor şi a variantelor ocolitoare ale oraşelor de pe această rută, un segment de afaceri se anunţă rentabil: spaţiile industriale. ţinta imediată sunt oraşele mari, iar în oraşele mai mici investiţiile vor ajunge după 2008. Mutarea halelor de producţie şi a depozitelor în afara oraşelor a început încet-încet, în urmă cu câţiva ani. Avantajul este clar în favoarea celor care fac astfel de afaceri la periferiile localităţilor, dacă oraşul respectiv este bine conectat la infrastructura naţională şi chiar paneuropeană. Containerele cu marfă, aduse tocmai de la Berlin, spre exemplu, pe viitoarea rută paneuropeană, vor fi descărcate imediat şi cu cheltuieli mult mai mici, într-un asemenea spaţiu de depozitare adiacent autostrăzii. Deja se văd semnele expansiunii "Toate oraşele de pe traseul Coridorului IV ne tentează pentru dezvoltarea de spaţii logistice, datorită potenţialului de afaceri foarte mare al acestei rute paneuropene", a declarat, pentru Adevărul, Muler Onofrei, Market Officer România în cadrul ProLogis. Compania este unul dintre principalii developeri şi investitori internaţionali în spaţii de depozitare de calitate. Pentru început, investiţiile au "atacat" zona de vest a Capitalei, lângă Autostrada Bucureşti-Piteşti, unde a început dezvoltarea ProLogis Bucharest Park. Proiectul va însuma, la finalizare, peste 150.000 mp de spaţii de depozitare şi distribuţie. Al doilea oraş de pe traseul Coridorului IV în care