Prin natura industriei, cel mai greu se gasesc oameni specializati pentru pozitii in lantul logistic sau departamentele financiare, cum ar fi controlling-ul, spune Marian Ciuca, director de resurse umane al CaroliFoods.
Pana la atingerea unei anumite trepte profesionale, angajatii sunt mai interesati de cresterea salariilor decat de dezvoltarea in cadrul companiei. Astfel, angajatii preocupati doar de beneficii salariale sunt cu mult mai greu de fidelizat, drept pentru care, la nivelul retentiei de personal, aceasta se manifesta diferit la diferite niveluri.
"Daca la nivelul personalului specializat gradul de retentie este de 90%, in cazul celui necalificat coboara pana la 70-75%, turnoverul fiind de
25-30%", precizeaza directorul de resurse umane al CaroliFoods, care considera ca gradul scazut de retentie in cazul muncitorilor este strans legat de conditiile destul de grele impuse de specificul muncii.
Politica de resurse umane a companiei urmareste dezvoltarea bussinesului, spune Ciuca. "Fara a reinventa roata, cautam mereu cele mai bune solutii pentru a avea profesionisti care insa trebuie sa poata lucra impreuna, ca o echipa unitara. Putem sa cautam mereu cele mai bune solutii pentru a atinge ceea ce ne propunem", precizeaza Ciuca.
Cele mai mari probleme cu care se confrunta compania sunt lipsa specialistilor in vanzari, dar si migratia fortei de munca, pericolul ca aceia in a caror specializare s-a investit sa devina forta de munca pentru competitori, spune Ciuca, subliniind ca acesti factori fac parte totusi dintr-un trend general simtit de toti jucatorii de pe piata. "Una dintre solutiile la care apelam este specializarea 'in house'", precizeaza Ciuca.
Structura CaroliFoods este tipica unei companii din FMCG, fara diferente esentiale, dar semnificative, in acelasi timp. "Desi industria noastra are cateva specificitati, s