Specialistii in vanzari din companiile profitabile isi organizeaza mai bine timpul alocand mai multe resurse contractelor si clientilor importanti decat cei din companiile cu rezultate financiare slabe, potrivit unui studiu realizat de firma de consultanta Watson Wyatt Worldwide.
Specialistii in vanzari din companiile profitabile petrec cu 40% mai mult timp anual pentru a se ocupa de clientii care au cel mai mare potential si trei-patru ore in plus saptamanal pentru a se dedica activitatilor de vanzari cu valoare adaugata, comparativ cu oamenii de vanzari din companiile cu rezultate financiare slabe, releva studiul Watson Wyatt Worldwide.
Mai mult, angajatii din companiile care au rezultate financiare bune petrec cu 30% mai putin timp pentru activitati administrative decat cei din organizatiile slab dezvoltate.
"Felul in care profesionistii din vanzari isi organizeaza timpul este critic, chiar cateva ore pe saptamana in plus sau in minus putand face diferenta", este de parere John Bremen, director al departamentului de eficientizare a fortei din vanzari din cadrul Watson Wyatt.
Cand vine vorba de cresterea veniturilor companiei, felul in care angajati-cheie isi folosesc timpul devine unul dintre criteriile de baza.
Pe de alta parte, este extrem de important cu cine isi petrec timpul oamenii din vanzari. "Cei din companiile cu rezultate financiare bune petrec mai mult timp identificand nevoile clientilor sau in compania oamenilor care detin parghii de decizie in diferite domenii", adauga Bremen.
Un element deloc de neglijat este faptul ca, in organizatiile care inregistreaza profit, posibilitatea de castig pentru specialistii in vanzari este mult mai mare, in special datorita bonusurilor si a comisioanelor bazate pe performanta vanzarilor.
Astfel, in cazul oamenilor de vanzari din companiile profitabile, aproximativ 40% din to