- Politic - nr. 214 / 31 Octombrie, 2006 Cand UDMR _ careia i s-au aliat ad-hoc PSD si PRM! _ a propus (si in Comisia juridica de la Camera a si obtinut) schimbarea unor articole (de fond) din Legea de organizare si functionare a Agentiei Nationale de Integritate s-a invocat "interesul cetateanului". Adica, vezi Doamne, au spus lideri ai UDMR, sustinuti in demersul lor ipocrit si de alti parlamentari, cum o agentie (ANI) sa controleze "averile cetatenilor". Cand, de fapt, scopul voit eludat de catre UDMR _ era tocmai verificarea averilor demnitarilor, a celor care, dupa un mandat, si-au dobandit averea ilegal sau au mintit in declaratia de avere sau de interese, iar nu verificarea "averilor" cetatenilor de rand! Dar, cred ei, suna bine, cand spui "interesul cetateanului", care e, de fapt, al demnitarilor. Faptul ca in spatele mult invocatului interes public sau interes al cetateanului se ascunde o impartire de beneficii catre demnitari ce s-au obisnuit sa profite de resursele statului, a fost relevat, daca mai era nevoie, si de un studiu al Institutului pentru Politici Publice. Documentul, intitulat "Interesul public: tema actuala sau retorica demodata?" dezvaluie ca politicienii invoca in prezent interesul public din inertie, fara sa existe insa vreun mecanism prin care cetatenii sa poata evalua in ce masura asa-zisul "interes public" este cu adevarat reflectat in deciziile politice. Exemple? Cate vreti! IPP a analizat doar doua exemple concrete. Primul se refera la situatia demnitarilor, care, printr-o exceptie de la regula incompatibilitatii, detin in paralel functii importante in consilii de administratie, adunari generale ale actionarilor la societati cu capital de stat sau privat, consilii stiintifice, comisii de privatizare etc., pentru care sunt generos remunerati. Cum altfel, doar intr-un singur an, politicieni precum Codrut Seres, Bogdan Olteanu etc., etc.