Ponderea noilor servicii de Internet si televiziune lansate de companie va creste de la 8% in prezent la 35% din venituri peste trei ani, afirma George Argentopoulos, directorul executiv de operatiuni al Romtelecom Confruntat cu o eroziune puternica a veniturilor din serviciile traditionale, compania Romtelecom se repozitioneaza pe piata ca un operator de servicii complete telecom si de furnizare de continut, care sa-i permita sa compenseze pierderile din telefonia fixa. Planurile managerilor Romtelecom prevad ca in urmatorul interval serviciile noi (date, Internet, TV) urmeaza sa cantareasca mai mult in cifra de afaceri a operatorului.
"In prezent, 15% din veniturile noastre provin din servicii wholesale (venituri de la alti operatori - n. red.), restul de 85% fiind servicii de retail. Acestea se impart intre servicii traditionale (77%) si servicii noi (8%)", declara George Argentopoulos, directorul executiv de operatiuni al Romtelecom. Acelasi Argentopoulos da o imagine a ceea ce urmeaza sa se intample in urmatorii trei ani: "Wholesale-ul va ajunge la 20% din venituri, serviciile traditionale vor aduce 45%, urmand ca ponderea noilor servicii sa creasca de la 8% in prezent la 35%." Anul trecut, veniturile companiei au crescut la 927,1 mil. euro de la 866 mil.euro in 2004. La sase luni, compania a raportat o cifra de afaceri de 440 mil. euro, in scadere cu 5,9% fata de primul semestru al anului trecut, si un profit de 14,6 mil. euro, cu 75,6% mai mic decat in perioada similara a anului trecut.
Reorientarea businessului Romtelecom catre cresterea veniturilor din servicii precum cele de Internet si televiziune are un motiv puternic, si anume, scaderea dramatica a numarului de abonati. Conform Romtelecom, in 2005 si 2006 compania urmeaza sa piarda un milion de abonati. Ultimul raport al grupului elen OTE, actionarul majoritar al Romtelecom (54,01%)