Primaria Timisoara s-a hotarat sa aloce din bugetul local suma de un miliard de lei vechi anual cu scopul de a achita chiria catre Consiliul Local al comunei Sag pentru groapa de gunoi de la Parta. Municipalitatea vrea in continuare ca deseurile neecologice de pe raza orasului sa fie depozitate aici, pana in anul 2008, cand aceasta va fi inchisa.
Intentia de a inchiria deponeul vine si ca urmare a faptului ca tentativa CL Sag de a atribui fara licitatie administrarea haldei catre o firma din Bucuresti a fost dovedita drept ilegala.
Pana la 1 august anul acesta, conform unui contract incheiat in 2003 intre Primaria Timisoara si CL Sag, deponeul a fost administrat de SC "Retim Ecologic Service" SA, firma de salubritate cu actionar unic Consiliul Local Timisoara.
Contractul putea fi reinnoit dupa aceasta data, cu conditia ca Primaria Timisoara sa isi manifeste cu 30 de zile inainte aceasta intentie. Consiliul Local Sag nu a tinut, insa, cont ca aceasta activitate trebuie neaparat supusa licitatiei si nici de solicitarea Primariei Timisoara de prelungire a contractului si a atribuit groapa in mod direct firmei "Kontex Business Group".
Conducerea acestei societati a trecut imediat la evacuarea "Retim", iar actiunea s-a soldat cu numeroase scandaluri, angajatii firmei subordonate CL Timisoara fiind bruscati de bodyguarzii concurentei. Mai mult, directorii celor doua firme, Octavian Cazan ("Retim") si Vasile Bejinariu (managerul "Kontex"), s-au amenintat cu judecata.
In plus, activitatea societatii din Bucuresti nu avea nici avizul Agentiei de Protectie a Mediului. Situatia a fost analizata si de inspectorii Autoritatii Nationale de Reglementare a Serviciilor de Gospodarire Comunala (ANRSGC), care au sesizat neregulile si au retras autorizatia eliberata pentru