Retailerul german Metro a inregistrat, in trimestrul al treilea al anului in curs, o crestere a vanzarilor de 15,5% in Europa de Est, ajungand la 3 miliarde de euro, avans sustinut de cresterea peste medie inregistrata de grup in Romania si Rusia. Astfel, rezultatele obtinute de Metro pe piata est-europeana au continuat trendul ascendent consemnat in perioada anterioara.
Excluzand variatiile cursului valutar, valoarea vanzarilor celui mai mare retailer german in Europa de Est a crescut cu 16,6%, nivel similar celui inregistrat in primul semestru al anului in curs.
Reteaua Metro Cash&Carry a realizat vanzari in valoare de 2,5 miliarde euro in regiunea est-europeana, in crestere cu 13,1%. La acest avans, o contributie semnificativa si-au adus-o operatiunile Metro Cash&Carry din Romania, Rusia si Ucraina, unde avansul rezultatelor s-a plasat peste medie.
In termeni comparabili, vanzarile Metro Cash&Carry pe pietele est-europene au crescut cu 3,4%. De asemenea, valoarea vanzarilor realizate de lanturile de magazine Real si Extra pe pietele est-europene a crescut cu 24,4%, la 300 milioane euro. Excluzand variatiile cursului valutar, avansul vanzarilor s-a plasat la 26,4%. Aceasta evolutie se datoreaza evolutiei bune a noilor magazine din Rusia si Romania. Investitiile realizate de Metro in trimestrul al treilea in vederea dezvoltarii magazinelor Real si Extra existente, precum si pentru extinderea retelei de centre in Europa de Est, au cumulat 58 milioane euro.
Investitiile Metro in Europa de Est s-au plasat, in intervalul iulie-septembrie 2005, la 50 milioane euro. In Romania, compania a deschis doua noi magazine Real, informeaza Mediafax.
La nivel international, lantul de magazine Real, care realizeaza circa 16% din totalul vanzarilor grupului, a raportat pierderi, inainte de deducerea impozitelor si a dobanzilor, in valoare de 40,5 milioan