Doua milioane de masini vor sa circule zilnic prin Capitala. Orasul este su-focat si sufocant. Bloca-jele cvasitotale, cum a fost cel de luni seara, se vor repeta. Proiectele de fluidizare a circulatiei spre  si dinspre portile Bucurestiului sunt doar pe hartie. Reporterii Jurnalului se afla in trafic, impreuna cu dvs., incercand sa scape din orasul captiv. Astazi, spre iesi-rea la Autostrada Bucuresti - Pitesti. Luni a fost ziua marelui blocaj. In Bucuresti, dupa-amiaza si spre seara cazuta mai repede cu o ora, blocajul circulatiei a fost cvasitotal. Ceea ce se intampla vinerea, pe iesirea spre DN 1 si autostrada spre Pitesti, si duminica la intoarcerea spre Capitala este un cosmar al soferilor. Autoritatile isi fac loc cu girofarul, magnatii pleaca in elicoptere, iar ceilalti, milioanele de oameni, se zbat sa iasa din orasul captiv. Reporterii Jurnalului National au circulat spre portile Capitalei, povestind ce au vazut, si aduc informatii despre proiectele pe care le au edilii pentru a evada mai usor din orasul in care am devenit prizonieri.
Marti, cele trei ceasuri rele pentru cautatorul de ambuteiaje. Incepem campania "Bucurestiul sugrumat" de la "Kilometrul 0", Biserica Sf. Gheorghe si speram sa iesim pe Autostrada Pitesti inca tineri.
Am mancat bine, am luat doi litri de suc, un calendar si un ceas cu cuc pentru cronometrare, desi cineva a zis ca putem sa aproximam si dupa soare, si ne-am indesat sezuturile in masina de serviciu pe care nu scrie nimic si n-are girofar. Era 9 fara cinci fix cand ne-am aruncat in trafic. Traficul s-a dat la o parte si ne-a facut loc. De fapt erau doar cateva masini care treceau aiurea de pe o banda pe alta, nedumerite de lipsa aglomeratiei. Giram la Universitate, o alintam pe Elisabeta cu 50 la ora, cat permit semafoarele, salutam Kogalniceanu, mereu verde, si la 9:03 suntem, miraculos, in fata Operei.
PE