Banca Transilvania a înregistrat o creştere semnificativă a activităţii şi profitului aferent primelor nouă luni, continuând evoluţia bună din acest an. În primele nouă luni ale anului curent, activele bilanţiere s-au majorat de la 4,93 miliarde RON, de la finele lui 2005, la 6,81 miliarde RON, ceea ce reprezintă o creştere cu 38 la sută.
În acelaşi timp, profitul brut a crescut cu 15 la sută faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând la 92,99 milioane RON, aproximativ 26,3 milioane de euro. Profitul net la sfârşitul perioadei de raportare este de 84,39 milioane RON, echivalentul a 23,7 milioane de euro, în creştere cu 15 la sută faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când înregistra o valoare de 73,37 milioane RON. Rezultatul brut pe primele nouă luni ale acestui an arată o creştere cu 15 la sută faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, respectiv o creştere mai bună faţă de cea înregistrată în primele şase luni 2006, care s-a situat la 10 sută mai mult faţă de primul semestru 2005. Totuşi creşterea anuală a profitului, de 15 la sută în septembrie 2006, este cu mult mai mică faţă de cea înregistrată în septembrie anul trecut când se înregistra o creşterea anuală de circa 72 la sută.
"În primele nouă luni am înregistrat progrese importante ale activităţii liniilor de business, în special pe partea de retail şi IMM, care au o contribuţie semnificativă la creşterea sănătoasă a bilanţului financiar. Avem o echipă determinată, produse competitive şi standarde de calitate pe care căutam, prin tot ceea ce întreprindem, să le perfecţionăm", a afirmat Robert C. Rekkers, Directorul General al Băncii Transilvania.
Context
Creşterea profitului s-a realizat în contextul dezvoltării accelerate a reţelei teritoriale şi a unor investiţii semnificative în IT şi marketing. În primele nouă luni ale anului au fost deschise 95 de unităţi în toate z