Brandul Meinl a dovedit ca se poate descurca la fel de bine pe segmentul bancar ca si pe cel de retail.
Cu zece ani in urma, Julius Meinl, al cincilea mostenitor al grupului de procesare a alimentelor si de retail, a decis sa se concentreze mai putin pe industria alimentelor si mai mult pe sistemul bancar. Atunci nu avea nici cea mai mica idee ca magazinele sale din Europa Centrala vor deveni baza celei mai de succes aventuri financiare ale sale, scrie Financial Times.
Datorita supermarketurilor, Meinl Bank, a carei majoritate a servicilor sunt dedicate clientilor privati bogati si companiilor mijlocii, detine 70 de locatii de real estate in orase din Cehia si Ungaria cu o valoare totala de 46 milioane euro, pe care le-a organizat in unitatea Meinl European Land (MEL).
Folosindu-se de experienta sa din retail, cat si de brandul sau inedit, Meinl Bank a vandut actiuni MEL unor investitori privati austrieci in luna noiembrie a anului 2002 si a investit banii obtinuti in construirea de centre comerciale in Europa Centrala si de Est.
"Majoritatea pietelor financiare erau negative la acel moment asa ca am crezut ca acea combinatie a brandului Meinl, buna reputatie a retailerilor impreuna cu procesul de convergenta al regiunii ar avea o sansa foarte mare sa functioneze", a declarat Karl Mauracher, CEO al unitatii de distributie si marketing a companiei, Meinl Success.
Pariul a meritat. Oferta publica initiala a fost un proiect modest de 26 milioane euro, dar a fost creat exact in momentul cand posibilitatea de a deveni membru al Uniunii Europene a determinat cresterea pietelor de retail si real estate din regiunea Europei Centrale si de Est.
Patru ani mai tarziu, MEL este unul dintre cei mai mari investitori de real estate din Europa de Est, cu un portofoliu de 1,3 miliarde euro si un alt miliard in obligatiuni. In primele sase luni