Ora 8.45: la volan, in masina, in fata Facultatii de Constructii; ora 9.45: la volan, in masina, acelasi loc. Conduc prin Bucuresti de zece ani si marturisesc ca ziua de 30 octombrie 2006 a fost cea mai rea din punct de vedere al traficului.
Dumneavoastra cum v-ati petrecut inceputul zilei? Eu am vorbit cu sotia mea la telefon de trei ori. Am sunat-o pe mama sa-i spun ca o sa trec duminica pe la ea. Am ascultat toate posturile de radio.
Mi-am fixat ceasul din bord pe ora de iarna. M-am uitat la blonda din stanga mea ce aproape plangea la volanul unui Peugeot 206. Intarziase la munca.
Ce s-a intamplat luni a fost, de fapt, un dezastru anuntat. Primarul Adriean Videanu a blocat orasul ca sa refaca o cale ferata de pe Soseaua Petricani si sa asfalteze strada Polona. Edilul spune ca din cauza "megaproiectelor" trebuie sa ne sacrificam.
Vad ca ideea sacrificiului a fost imbratisata si de presedintele Traian Basescu, care vorbeste si el despre sacrificiu in numele proiectelor. Situatia vine cam asa: noi platim realizarea proiectelor si pe nervii nostri vor fi construite. Buna afacere!
Domnule presedinte, domnule primar, nimeni nu vrea sa se sacrifice. In tara asta, de cateva decenii am tot facut-o. Ba pentru Casa Poporului, ba pentru Canalul Dunare-Marea Neagra, ba pentru a plati datoria externa.
Nu va suna cunoscut teoria sacrificiului? Eu si blonda in lacrimi din Peugeot asteptam de la Videanu sa-si dea seama ca, daca inchide traficul pe Soseaua Petricani, se blocheaza orasul.
Si mai e ceva. Realizarea proiectului "Basarab" costa 134 de milioane de euro. Cred ca se poate construi un traseu provizoriu cu doua, trei milioane, astfel incat sa nu se sufoce orasul.
Nu cred ca primaria accepta ca noi sa nu platim taxe un an pentru ca vrem, de exemplu, sa ne construim o cas