Pe o piata atacata din toate directiile de retele de hipermarketuri si magazine de tip discount, supermarketurile tintesc spre orase din ce in ce mai mici din provincie. Intrarea lanturilor internationale care opereaza magazine de mare suprafata a schimbat total fata comertului local.
Planurile agresive de extindere ale retailerilor intrati de curand pe piata locala confirma statutul Romaniei de una dintre cele mai dinamice piete de retail din Europa.
Daca pe sectorul marilor centre comerciale, conturile se impart intre grupurile franceze Carrefour si Cora, precum si nou-venitii Auchan si divizia de hipermarketuri a grupului german Metro, Real, concurenta este mult mai acerba pe sectorul supermarketurilor.
Principalii competitori ai acestui segment sunt Mega Image, una dintre primele retele patrunse pe piata locala, reteaua Rewe, din care fac parte lanturile Billa, Penny Market, Hard Discount, retele dezvoltate local precum La Fourmi, Univers All sau Artima. Un operator german, important actor al retailului romanesc, este Lidl & Schwartz, care a deschis anul trecut primele sale magazine Kaufland de pe piata romaneasca si care vizeaza atingerea unui numar de 50 de unitati in patru ani, in urma unor investitii de 1 mld. euro. Cel mai nou competitor este grupul Spar, care a deschis pana acum 3 supermarketuri si vizeaza atacarea pietei de hipermarket, prin deschiderea unei prime unitati de peste 3.500 mp la Targu Mures pana la sfarsitul anului.
Pe o piata atacata din toate directiile de retele de hipermarketuri si magazine de tip discount, supermarketurile tintesc spre orase din ce in ce mai mici din provincie. Intrarea lanturilor internationale care opereaza magazine de mare suprafata a schimbat total fata comertului local.
Planurile agresive de extindere ale retailerilor intrati de curand pe piata locala confirma statutul Romaniei de una d