Spar promite preturi agresive si calitate excelenta a produselor 80% din produsele comercializate vor fi romanesti, iar opt furnizori vor fi din Deva. Cifra de afaceri la nivel mondial a fost de 27,9 mld. euro in 2005
Profitand de "o perioada foarte interesanta in istoria Romaniei", retailerul Spar International a hotarat debarcarea si pe piata locala. Intrarea propriu-zisa s-a facut odata cu deschiderea unitatii din Arad, la 24 august, iar lansarea oficiala pe 26 octombrie la Deva, prin deschiderea celui de-al treilea supermarket din Romania, totodata cel mai mare.
Dezvoltat pe o suprafata de 1.728 mp, noul magazin a necesitat investitii de peste 3 mil. euro si este parte a unui plan de dezvoltare pe termen mediu ce vizeaza 55 de magazine, cu investitii de 1,5 mil. euro/unitate. Beneficiind de un brand construit pe "emotie si valori", retailerul olandez, fondat in 1932, a decis atacarea pietei romanesti in urma unor studii ce au subliniat "compatibilitatea intre nevoile pietei si conceptiile Spar", a spus directorul de marketing al grupului international in Romania, George Ceorneschi. "Avem o pasiune pentru ceea ce facem. Noi nu construim magazine ca niste cutii de carton urate si nu vindem produse ieftine exportate. Noi ne diferentiem prin excelenta, pasiune, valori reale, concepte traduse prin produse excelente la preturi reduse", a promis Gordon Campbell, managing director, SPAR International.
Asteptarile Spar, depasite de succesul inregistrat
"Pretul agresiv si calitatea excelenta a produselor", cat si feed-back-ul primit de la cele doua supermarketuri din Arad si Resita, unde cifra de afaceri inregistrata a depasit cu pana la 50% cifra bugetata, au indus incredere oficialilor companiei, care au apreciat ca Spar va fi profitabil mult mai repede, in pofida estimarilor initiale. Vizand o cota de piata semnificativa, de